Jump to content

ZIXON^

Clan
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Nemam rep + poena :(

5 Followers

About ZIXON^

  • Rank
    ZG ~ Clan
  • Birthday 08/29/1998

Recent Profile Visitors

703 profile views
  1. Maper koji je mapao to nije lepo zavrsio. @Tebrix vidi ako mozes da sredis ovo, ako ne mozes mapaj im nov ext ulaz
  2. Sto se toga tice, niti jedan posao nije povezan sa bizz systemom, tako da niti jedan posao ne dobija stvari u svom sefu. Verovatno da cu da spojim poslove sa tim sistemom na sledecem updateu pa ce od tada dolaziti u sef.
  3. Moguce da ti je pala skripta ili nesto...
  4. Ovaj skripter batica razvaljuje, svaka cast.
  5. Hm, ili ti je konekcija interneta prelosa, ili te admini kickuju za nik.
  6. U prethodnom tutorijalu smo se upoznali sa pawnom i time kako on funkcionise. Ono sto je jedna od prednosti pawna jeste da kad kliknemo na "New" izbaci nam neku pocetnu, osnovnu skriptu koja se sastoji od par delova, osnovnih skripti i jednog include-a koji se naziva a_samp bez kojeg nije moguce skriptati. Ukoliko radite filterskriptu pozivaju se callbackovi OnFilterScriptInit() i OnFilterScriptExit(), medjutim dok ako radite ceo GameMode, pozivaju se OnGameModeInit() i OnGameModeExit() koji u sebi nemaju niti jedan parametar. Ovo je prvi deo skripte, dok se ostali sastoje od callbackova, neki od njih: - OnPlayerRequestClass(playerid, classid) - - OnPlayerConnect(playerid) - - OnPlayerDisconnect(playerid) - - OnPlayerSpawn(playerid) - - OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) - - OnVehicleSpawn(vehicleid) - - OnVehicleDeath(vehicleid, killerid) - OnPlayerText(playerid, text[]) - I jos mnogo drugih callbackova o kojima cemo kasnije pricati. Eh sad, sta su callbackovi? Callback je deo u skripti u kom se izvrsava odredjena radnja i predstavlja jednu zasebnu celinu u modu. Pozivaju se kada se dogodi odredjena radnja i prema tome su i dobili ime. (Npr. OnPlayerConnect koji se poziva kada se igrac konektuje na server i OnPlayerDeath koji se poziva kada igrac umre) Svaki callback ima svoje parametre i oni se postuju. Mnogo callbackova ima parametar playerid sto znaci da se izvrsava za odredjenog igraca. Ispod se nalazi slika parametara callbackova OnPlayerSpawn i OnPlayerDeath. Najosnovniji callback jeste OnGameModeInit() koji se poziva kada se sam gamemode pokrece. U njemu se ubacuju objekti koji se kreiraju, tajmeri, postavlja se ime gamemode-a, kao i konektuje na MySQL databazu o kojoj cemo pricati nesto kasnije. On nema niti jedan dodatan parametar. Sto se tice varijabli, one su bit memorije. U njima se skladiste podaci i kasnije ponovo koriste. Definisu se na vrhu skripte time sto dodajemo new imevarijable; Primer: new zaragaming; // Kreiramo varijablu koja ima default vrednost, odnosno 1. new zaragaming = 10; // Kreiramo varijablu kojoj dajemo vrednost 10. Mozemo pomocu njih vrsiti i jednostavne racunske operacije kao sto su zabiranje, oduzimanje, mnozenje i deljenje. zaragaming += 3; // Sada ce vrednost varijable biti 13. zaragaming -= 3; // Sada ce vrednost varijable biti 7. zaragaming *= 3; // Sada ce vrednost varijable biti 30. zaragaming /= 5; // Sada ce vrednost varijable biti 2. Naravno vi ne morate da ih nazivate "varijablama", prevod na nas jezik glasi "promenljiva" i mnogi nasi programeri koriste rec "promenljiva". Osim ovih, postoje i druge varijable koje se nazivaju per-player (PVar) i one se kreiraju dinamicnim putem sa globalnim posledicama, sto znaci da mogu da se koriste i u filterskripti i u gamemodu. Brisu se kad igrac napusti server i cuvaju memoriju. Funkcije PVara: SetPVarInt - Postavlja integer za pvar. GetPVarInt - Uzima varijablu. SetPVarString - Postavlja string za varijablu. GetPVarString - Uzima string iz varijable. SetPVarFloat - Postavlja promenljivu vrednost kao varijablu. GetPVarFloat - Uzima vrednost iz varijable. DeletePVar - Brise postojecu varijablu. Primer: SetPVarInt(playerid, "level", GetPlayerScore(playerid)); // Postavlja GetPlayerScore na vrednost varijable pod imenom level printf("level: %d", GetPVarInt(playerid, " level ")); // Ispisuje igracev level - U sledecem tutorijalu cemo pricati o osnovnim include datotekama, naprednim include datotekama, kao i osnovnim funkcijama. -
  7. Hvala buraz. Paaaaa, tu i tamo, ako znas da skriptas nije, medjutim ovo nije ni 1% od onoga sto cete nauciti kroz ove tutorijale
  8. PAWNO je najpoznatiji SAMP editor u kome se skripta. Može ga preuzeti bilo ko i koristi se kada se pravi Gamemode , Filterskripta , ili kada se isti edituje. PAWNO otvarate kada skinete default server sa oficijalnog SA:MP sajta ili kada skinete nečiji tuđi Gamemode/Filterskriptu. Raspakujete WINRAR/ZIP, uđete u folder u kom je raspakovan, te u folder PAWNO, i kliknete na ikonicu PAWNA. Kada otvorite prvi put, dobijate praznu sliku. Ako želite da krenete sa radom u PAWNU (da nemate vise praznu sliku), pogledajte u gornji levi ugao u kom' ćete imati ovo: Kliknete na opciju "File", i ukoliko želite raditi vaše, odnosno novo, kliknete na "New", dok ukoliko želite čitati ili editovati nesto tuđe, kliknete "Open" Mi ćemo za početak krenuti sa nečim novim, te klikćemo na "New" i pojavljuje nam se ovo: Tekst koji je ispisan pod // naziva se komentar, on ne utiče nikako na skriptu i moze biti single-line ili multi-line. Single-line je komentar koji je stavljen pod // i koristi se samo u jednom redu, dok ako želimo da napisemo više redova koristimo multi-line, odnosno znakove /* kako bi otvorili, i */ kako bi zatvorili. Primer: U gornjem levom uglu ispod File-a i ostalih stavki možete primetiti par sličica za koje verovatno ne znate čemu služe. Objašnjenje ovih stavki sa leve na desno: - New - Otvaranje nove skripte. - Open - Otvaranje već postojećeg .pwn fajla. - Save - Čuvanje .pwn fajla, bez kompajlovanja. - Find - Traženje nekog pojma u skripti. - Find next - Traženje po redosledu, unapred. - Find prev - Traženje po redosledu, unazad. - Replace - Zamena pojmova. - Compile - Pokretanje kompajlovanja/kompajlovanje skripte (Kreiranje .amx fajla koji se koristi za server). - Run - Isto sto i compile. Došli smo do kraja tutorijala, nije mnogo teško otvoriti pawno, je l' ? U sledećem tutorijalu ćemo pricati o osnovnoj skripti i verovatno nekim callbackovima/includima. Create by: Zixon Last Edit by: Williams
  9. Nije, mnogo poznatih kosarkasa su visi od njega. Sun Mingming (2,36), Dzordz Muresan (2,31), Tako Fol (2,31), Manute Bol (2,31), Jao Ming (2,29), Son Bredli (2,29) i jos dosta njih...
  10. This post cannot be displayed because it is in a password protected forum. Enter Password
×
×
  • Create New...